sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

Homma jatkuu

Nyt olen saanut taas treenausta jatkettua, aluksi hieman hitaammin, mutta kyllä se tahti tästä taas nousee! Viime viikko meni salilla, kerran seinäkiipeilemässä ja Malminkartanon n. 300 portaan porrastreenissä. Sali missä tällä hetkellä käyn ei ole täysin sellainen mitä toivoin ja saan sieltä hieman vajavaisen treenin niin vaihdan salia varmaankin ensi viikon aikana parempaan. Salilla aloitin perustreenillä, juoksin 20min ja pyöräilin 15min ja sen jälkeen jalkatreeniä. Kiipeilyareenalla huomaan sellaisen, että joka kerta siellä käydessäni kehityn lisää, saan lisää uskallusta ja kiipeäminen on tehokkaampaa. Siellä on tullut kokeiltua myös boulderointia, joka myös tuntuu treenauksen jälkeen joka ikisessä lihaksessa! Ensi viikolla menen taas kiipeämään ja pyrinkin käymään siellä vähintään kerran viikossa. Malminkartanon portaat olivat myös mahtava yllätys! Tiesin niitä olevan paljon ja treenauksen kova, mutta kyllä sen 4 nousun ja laskun jälkeen jalat tärisivät ja tuntui, että oli kaikki voimat loppu. Tulen siellä myös käymään vähintään kerran viikossa, toisinaan perus juoksulenkkareiden kanssa ja toisinaan aion mennä vaelluskenkien kanssa niin saa niihin hyvää tuntumaa nousun ja laskun osalta.



Aikatauluni Nepaliin muuttui ja olen menossa sinne elokuun lopulla ja olen siellä kokonaisuudessaan 3 viikkoa. Lomani alkaa 19.8 ja loppuu 11.9. Muutaman päivän loman molemminpuolin olisin Kathmandussa ja sen välin 14-16pvä vaelluksella. Odotan vielä nepalilaiselta oppaaltani vahvistusta, että uusi aikataulu käy myös hänelle. Heti kun hän vastaa, tulen buukkaamaan lentoliput ja trekkauksen maksun hoidan ilmeisesti paikan päällä.

Nyt varsinkin kun olin hieman tauolla tässä välissä ja trekkaus aikaistuu, on pakko saada enemmän treeniä jaloille, keskittyä siihen, että jalkojen lihakset ovat kunnossa ja jättää muu treeni vähemmälle. Paljon kävelyä, juoksua, lenkkeilyä, porrastreeniä, jalkatreeniä ja muu tulee sitten siinä sivussa.